We weten het, online aanwezig zijn is onmisbaar geworden, zelfs voor een professional in de bouwsector.
Hier zijn 5 goede redenen om online aanwezig te zijn:
- Bij de tijd blijven: twintig jaar geleden was het ondenkbaar om niet in een gids zoals de Gouden Gids te staan. Vandaag de dag is het nog ondenkbaarder om niet online aanwezig te zijn. De tijden veranderen, en uw klanten ook.
- Inspelen op de sterke vraag van de markt: tegenwoordig zou 91% van de particulieren eerder contact opnemen met een bedrijf als het online vindbaar is! Dit cijfer, verkregen tijdens een studie op een bouwbeurs, toont aan hoe graag particulieren internet gebruiken.
- Niet verdacht lijken: online aanwezig zijn is ook een manier om uw professionaliteit te tonen, geloofwaardig over te komen en dus het vertrouwen van uw klanten te winnen.
- Geen kansen missen: aangezien de meeste mensen via internet zoeken, zou u uitstekende kansen kunnen missen.
- 24 uur per dag en 7 dagen per week raadpleegbaar zijn: op internet is uw bedrijf continu raadpleegbaar (24u/24 en 7d/7) en zelfs wereldwijd toegankelijk, zonder dat u fysiek beschikbaar hoeft te zijn.
U begrijpt het, online aanwezig zijn is onmisbaar geworden. Een goede digitale transitie kost altijd wat tijd, en soms is het te laat om dit in te zien.
In 2016 had in België 76% van de bedrijven die in 2017 failliet gingen geen website. In Frankrijk steeg dit cijfer zelfs tot 81% in 2013! Moeten we dit als een belangrijke factor in hun mislukking beschouwen? Het is in ieder geval onmogelijk om het te negeren.
Klantbeoordelingen, de mond-tot-mondreclame.
Wist u dat 84% van de particulieren meer vertrouwen zou hebben in een bedrijf dat vermeld staat op een site met klantbeoordelingen? Deze cijfers komen uit een studie uitgevoerd op het Salon Habitat in Luik in 2018, en laten zien hoe attent internetgebruikers zijn op de beoordelingen van eerdere klanten. Het is heel belangrijk om uw klanten te vragen om een beoordeling achter te laten op sites zoals TrustUp.be, Facebook of Google om uw activiteit te behouden.
Kies uw platforms zorgvuldig
Pas op voor oplichting. Sommige bedrijven schromen niet om abonnementen van meer dan 4 jaar aan te bieden voor bedragen van 180 tot 600 €/maand. Andere platforms vragen naast een abonnement ook een commissie op uw werk.
Facebook, Google of TrustUp.be zijn de 3 platforms waarop u zonder zorgen aanwezig moet zijn. Met TrustUp kunt u al uw online aanwezigheid (Facebook-pagina, website, Google My Business) vanaf één enkel platform beheren, heel eenvoudig. Bovendien wordt dit innovatieve hulpmiddel u aangeboden voor een zeer betaalbare prijs.