Het opruimen van een inboedel kan allerlei oorzaken hebben. Misschien moet je het huis van een familielid leegmaken of verhuis je naar een woonzorgcentra. Je inboedel opruimen kan tijdrovend, fysiek zwaar en emotioneel zwaar zijn. Gelukkig kan je de opruiming van je inboedel uit handen geven. Zo wordt je woning professioneel leeggehaald zonder dat jij je zorgen moet maken. Bovendien hebben professionele bedrijven de geschikte transportmogelijkheden om alles te vervoeren.
Wanneer kan je een opruimdienst inschakelen?
Je kan om verschillende redenen en voor verschillende ruimtes een opruimdienst inschakelen. Vaak is dit omwille van een overlijden, verhuis naar een woonzorgcentra of een uitzetting, maar ook voor een eenvoudige verhuis of het opruimen van je inboedel na ernstige water- of brandschade kan je rekenen op de hulp van een expert. Ook qua ruimtes is veel mogelijk. of het nu gaat om één ruimte, een volledige woning of een groot magazijn: alles kan.
Voordelen van de opruiming van je inboedel uit handen geven
Hieronder sommen we een aantal belangrijke voordelen voor je op.
Tijd- en energiebesparend
Het opruimen van je inboedel vraagt veel tijd, geregel en is fysiek zwaar. Je moet aan heel wat zaken denken: containers en ladderliften regelen, een parkeerverbod aanvragen, transport regelen, … Door dit werk uit handen te geven kan je zorgeloos verder met andere dingen in je leven.
Een grote hulp in emotioneel zware periodes
Als je net afscheid moest nemen van een familielid, kan het erg lastig zijn om het huis leeg te halen. Ook wanneer je verhuist naar een woonzorgcentra kunnen er heel wat emoties en herinneringen opkomen. Een opruimdienst helpt je om deze zware tijd wat lichter te maken.
Respectvol en professioneel
Vreemde mensen die aan je spullen zitten kan wat onaangenaam voelen. De vakmannen die je inboedel opruimen, gaan echter op een professionele en respectvolle manier te werk.
Beschadigingen herstellen en schoonmaken
Als je huis volledig leeg gehaald is, kunnen eventuele beschadigingen plots erg opvallen. Denk hierbij aan gaten van schroeven in de muren of plafonds, lichtpunten met loshangende draden, … Veel vakmannen voeren deze kleine herstellingswerken met plezier voor je uit tijdens de opruiming.
Ook het schoonmaakwerk nemen verschillende bedrijven op zich. Zeker als de woning verhuurt of verkocht zal worden, is dit een grote meerwaarde
Snel
Soms moet een ruimte of gehele woning zeer snel leeggehaald wordt. In dit soort gevallen is het aangeraden om dit over te laten aan een professioneel bedrijf. Met al hun ervaring kunnen ze snel, schoon en zorgvuldig te werk gaan.
Kosten opruiming inboedel
De prijs van een inboedelopruiming hangt af van verschillende factoren:
- Het aantal ruimtes
- De bereikbaarheid van de locaties
- Eventuele reparatiewerkzaamheden aan de woning
- Transport
- De hoeveelheid spullen
- Extra opties zoals de woning schoonmaken
- De snelheid van de ruiming
Misschien denk je dat zelf opruimen hoe dan ook goedkoper is, maar dat is niet altijd het geval. Professionals werken snel en effectief, hebben alle nodige materialen, beschikken over geschikt transport, … Als je dit zelf doet is het vaak nodig vrije dagen aan te vragen, vervoer je de spullen misschien in een kleinere wagen waardoor je meer zal uitgeven aan benzine, … Als je budget de grootste reden is om de opruiming van je inboedel niet uit handen te geven, raden we aan dit goed te bekijken.
In de tabel hieronder geven we een overzicht van een aantal werkzaamheden en de gemiddelde prijs die je hiervoor zal betalen. Hou er rekening mee dat dit een richtprijs is. Afhankelijk van jouw woning, wensen en situatie kan deze prijs lager of hoger liggen. Vraag een offerte aan voor een meer precieze schatting.
Werken/bijkomende kosten | Richtprijs |
Woning met maximaal twee kamers | 150-550 euro |
Volledige eengezinswoning | 550-1550 euro |
Woning met meer dan drie slaapkamers | 750-1850 euro |
Afvalstortkosten | 100-760 euro |
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met een vakman. Wij wensen je alvast een zorgeloze opruiming.